Overslaan en naar de inhoud gaan

Marieke Bos is Marketingtalent of the Year 2012

Marieke Bos, brandmanager Unox bij Unilever, is 26 juni verkozen tot Marketingtalent of the Year 2012. De winnaar werd bekend gemaakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de opdrachten voor Marketingtalent of the Year was het bedenken van een marketingplan voor een project van de 1%CLUB, het crowdfundingplatform voor ontwikkelingsprojecten. Marieke Bos kreeg als opdracht mee om een marketingplan te ontwikkelen voor het project ‘Donate one camel to one family’. Bij dit project worden Keniaanse families voorzien van een kameel, waarmee ze weer in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Doel is om 5000 euro op te halen, om 10 families dit jaar nog te kunnen helpen.

related partner content for mobile comes here

Bos bedacht hiervoor een businessconcept: reisorganisaties bieden toeristen aan om 1 procent (een bedrag van 20 euro) van hun trip te besteden aan de aanschaf van een kameel.
Volgens de jury klopte het marketingplan als een bus, bevatte het zeer scherpe insights en heeft Bos slim ingespeeld op een al bestaande doelgroep. Marieke heeft de case daarnaast dicht bij zichzelf gehouden, gaat voor de lange termijn en heeft gezorgd voor een triple win, waarbij aan alle stakeholders - de projecteigenaar, de reisbranche en de reizigers - is gedacht. Daarbij viel het op hoe gedreven en hoe betrokken Marieke is bij dit project: inmiddels zijn de eerste contacten met reisorganisaties gelegd.

Tijdens de 1%SHOW mochten de kijkers ook hun eigen voorkeur geven door te stemmen op de finalisten. Deze publieksprijs ging uiteindelijk naar Liesbeth Gouda; haar marketingplan voor de Nepalese Sarswati Peace School kreeg 46 procent van de stemmen.

Marketingtalent of the Year is gestart vanuit de wens van het vakblad om meer te kunnen doen voor en met marketeers van de Generatie Y. Elsbeth Eilander, redacteur Tijdschrift voor Marketing, licht toe: ‘Uit onderzoek is gebleken dat juist deze generatie marketeers hun kennis en kunde steeds meer wil inzetten voor hogere, goede doelen, naast hun dagelijkse werkzaamheden. De samenwerking met 1%CLUB ( ‘Doneer 1 procent van je tijd aan een concreet project’) was dan ook een logische keuze.’
De wedstrijd heeft tot nu toe 8 hele mooie marketingplannen opgeleverd voor de projecten van 1%CLUB.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in