Magneten voor De PersoneelZaak en Koninklijke Luchtmacht


De jury van de SJP nomineerde eind april 21 uitingen en campagnes en in totaal werden 11 nominaties daadwerkelijk bekroond. In totaal vielen er twee Gouden, drie Zilveren Magneten en zes Magneten, plus twee deelbekroningen voor art en copy. De Gouden Magneten zijn uitgereikt aan De PersoneelZaak en zijn klanten KPMG (geïntegreerde campagnes/Accountancygame) en Ministerie van OC&W (print/Je zal maar in het onderwijs werken). Juryvoorzitter Ron Meijer noemde de laatste "zonder meer de beste tekst van het jaar; schande dat deze niet ook de copyprijs bij ADCN heeft gekregen".
Daarnaast reikte de jury ook Magneten uit voor het SJP-Intermediair/PW Employer Brand 2005, de SJP/VEA Actie Jong Talent en de SJP/PCM Dagbladen Publieksprijs. In de categorieën Radiocommercials, Buitenreclame, Interactieve media webvertising en Below-the-line interne communicatie waren dit jaar geen nominaties.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe SJP-Intermediair/PW Employer Brand 2005 werd gewonnen door de Koninklijke Luchtmacht. De zes genomineerden waren: Ministerie van Economische Zaken, Ernst & Young, Heineken, ABN Amro, Belastingdienst/Centrum voor ICT, Koninklijke Luchtmacht. Lezers van IntermediairPW, vakblad voor personeelsmanagement, hebben via de site www.PWnet.nl kunnen meestemmen. Op basis hiervan zijn drie finalisten geselecteerd, namelijk: Ministerie van Economische Zaken, Heineken en Koninklijke Luchtmacht. Juryvoorzitter Jan Bouts gaf een toelichting op de genomineerden. Frans Klaassen (adjunct uitgever arbeidsmarkt) reikte de prijs uit.
Bij de SJP/VEA Actie Jong Talent kregen studenten van verschillende Hogescholen en Academies in Nederland dit jaar de opdracht een campagne te maken voor het werven van forensisch onderzoekers voor het Nederlands Forensisch Instituut. De actie is uitgevoerd in nauwe samenwerking met het NFI. Uit alle inzendingen koos de vakjury vijf eervolle vermeldingen, waarvan er drie omgezet werden in een bekroning. De winnaars waren afkomstig van de School voor Commerciële Communicatie in Amsterdam en de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.
Nieuw dit jaar is de SJP-PCM Dagbladen Publieksprijs, een award voor de beste printadvertentie van 2004. Het publiek heeft via internet massaal gestemd op Campina: Kun jij deze dame de Russische markt laten veroveren? Het scorende bureau is TMP Worldwide.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid