Weer een nieuwe vrouw. Hoewel, nieuw...
Bij Sanoma raken ze maar niet uitgekeken op het zieleleven van de Nederlandse vrouw. Twee weken geleden verscheen het onderzoek 100% vrouw, nu bestaat het vrouwenblad esta precies 1 jaar, en vieren ze dat met nog maar eens een vrouwenonderzoek.
Onderzoeksbureau Motivaction voerde het onderzoek uit. En er rolde zo maar een nieuwe type vrouw uit: de carpe diem-vrouw.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaZij kan, aldus het onderzoek, alles, maar verkiest kwaliteit boven blinde ambitie. Is even emotioneel als nuchter, houdt rekening met zichzelf én haar gezin. Ze is niet 'ik' maar 'wij'. Carpe diem-vrouw? Dat klinkt als Moeder Theresa!
Het wil verder maar niet spannend worden met die Nederlandse vrouw. Ze 'heeft de bagage om ver te komen in haar carrière, maar niet de ambitie. En daar kiest ze zeer bewust voor.' 59% neemt meer zorgtaken voor haar rekening dan haar partner, en slechts 12% is daar ontevreden mee. Bij de huishoudelijke taken doet de vrouw in 69% van de gezinnen meer dan de man, en daar bekreunt maar 16% zich over. 'Ik gooi een paar afspraken om, schakel een lieve oma in en onderhandel met mijn vriend. Ik red me wel, goede baan of niet.'
In Nederland is niks aan de hand.
Motivaction stelde uit een internetpanel van 140.000 een steekproef samen van 3000 vrouwen in de leeftijd van 35-55. Zij kregen een digitale vragenlijst met opn en gesloten vragen en stellingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid