Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer een nieuwe vrouw. Hoewel, nieuw...

Bij Sanoma raken ze maar niet uitgekeken op het zieleleven van de Nederlandse vrouw. Twee weken geleden verscheen het onderzoek 100% vrouw,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij Sanoma raken ze maar niet uitgekeken op het zieleleven van de Nederlandse vrouw. Twee weken geleden verscheen het onderzoek , nu bestaat het vrouwenblad precies 1 jaar, en vieren ze dat met nog maar eens een vrouwenonderzoek.

related partner content for mobile comes here

voerde het onderzoek uit. En er rolde zo maar een nieuwe type vrouw uit: de carpe diem-vrouw.

Zij kan, aldus het onderzoek, alles, maar verkiest kwaliteit boven blinde ambitie. Is even emotioneel als nuchter, houdt rekening met zichzelf én haar gezin. Ze is niet 'ik' maar 'wij'. Carpe diem-vrouw? Dat klinkt als !

Het wil verder maar niet spannend worden met die Nederlandse vrouw. Ze 'heeft de bagage om ver te komen in haar carrière, maar niet de ambitie. En daar kiest ze zeer bewust voor.' 59% neemt meer zorgtaken voor haar rekening dan haar partner, en slechts 12% is daar ontevreden mee. Bij de huishoudelijke taken doet de vrouw in 69% van de gezinnen meer dan de man, en daar bekreunt maar 16% zich over. 'Ik gooi een paar afspraken om, schakel een lieve oma in en onderhandel met mijn vriend. Ik red me wel, goede baan of niet.'
In Nederland is niks aan de hand.

Motivaction stelde uit een internetpanel van 140.000 een steekproef samen van 3000 vrouwen in de leeftijd van 35-55. Zij kregen een digitale vragenlijst met opn en gesloten vragen en stellingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in