Overslaan en naar de inhoud gaan

Online handel haalt rommelmarkten in

Wat iedereen al wel zo'n beetje vermoedde is nu bevestigd. Uit een onderzoek van Metrixlab blijkt dat online verkopen door particulieren de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat iedereen al wel zo'n beetje vermoedde is nu bevestigd. Uit een onderzoek van blijkt dat online verkopen door particulieren de rommelmarkten hebben ingehaald.

related partner content for mobile comes here

Metrixlab noemt het onderzoek 'onafhankelijk', maar dat is natuurlijk onzin, want het is uitgevoerd in opdracht van en .

Het onderzoek geeft wel aan dat het Internet momenteel het meest gebruikte verkoopkanaal voor verzamelaars is om spullen aan de man te brengen.

Maar liefst 46 procent van de verzamelaars gebruikt het Internet om te zoeken naar objecten voor hun verzameling, dit is op rommelmarkten na (53 procent) het meest belangrijke kanaal. Wat het verkopen van objecten betreft, meldt 57 procent van de verzamelaars de voorkeur te geven aan Internet, tegenover 25 procent voor rommelmarkten.

Hieruit blijkt dat het Internet een grote voorsprong heeft op rommelmarkten wat betreft het aanbod van verzamelaarsobjecten. Marktplaats.nl is veruit de meest gebruikte website voor verzamelaars.
Nederland kent een grote populatie van verzamelaars, maar liefst 60 procent van alle Nederlanders van 18 jaar en ouder verzamelt iets, waarvan 34 procent zelfs minimaal 2 aankopen per maand doen voor hun verzameling.
Als een verzamelaar een aankoop doet, is dit in de helft van de gevallen een aankoop boven de ?10,- (bij 13 procent zelfs meer dan ? 50,-).

Verzamelaars zijn continue bezig met het uitbreiden van hun verzameling; uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de verzamelaars al meer dan vijf jaar met deze hobby bezig is. Zowel mannen als vrouwen verzamelen, 64 procent van de verzamelaars bestaat uit vrouwen ten opzichte van 55 procent mannen.
Uit het onderzoek blijkt dat boeken, kaarten en kranten de meest populaire items zijn om te verzamelen (27 procent), gevolgd door postzegels (16 procent) en munten, biljetten en penningen (14 procent).
Enkele voorbeelden van opmerkelijke verzamelobjecten zijn cardgames (2 procent) en spullen die met magie en mystiek te maken hebben (6 procent).

Marktplaats.nl, opgericht in 1999, was in Nederland een van de eerste websites die zich volledig richtte op rubrieksadvertenties. Per dag komen er meer dan 70.000 nieuwe advertenties op de site bij. De onderneming maakt sinds november 2004 onderdeel uit van eBay.
Met 147 miljoen leden is eBay wereldleider in online handel met het kenmerkende veilingprincipe. Alle 33 internationale eBay-sites staan met elkaar in verbinding, waardoor wereldwijd iedereen kan participeren in lopende veilingen. Sinds de oprichting in 1995 is eBay winstgevend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in