Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese markt blijft lastig

Ondanks spectaculaire economische groei, export en investeringen blijft China een lastige markt voor buitenlandse bedrijven. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks spectaculaire economische groei, export en investeringen blijft een lastige markt voor buitenlandse bedrijven. Dat blijkt uit een onderzoek van het Center for International Business van de .

related partner content for mobile comes here

In de drie jaar dat China nu bij de zit, hebben multinationals hals over kop geprobeerd de Chinese markt tot focus in hun business strategie te maken. De ondervraagde managers geven echter aan dat het behoorlijk tegenvalt.

Tweederde van de ondervraagden zegt dat China een moeilijkere markt is dan andere markten. De helft van de 59 ondervraagde bedrijven vindt dat de implementatie van de WTO richtlijnen door de Chinese regering behoorlijk slecht is uitgevoerd. Wat bijvoorbeeld nog ontbreekt is een goede bescherming van . De regelgeving is niet open en transparant en ook zijn er geen goede juridische processen om zakelijke conflicten op een onpartijdige manier op te lossen.

Meer dan de helt van de ondervraagde bedrijven (58%) heeft wel eens te maken gehad met wanbetalers. Aan het onderzoek deden 112 managers van Amerikaanse, Britse en Japanse bedrijven mee die zaken doen in China.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in