M2W congres Chicago (2)


Zelfs in de US, waar marketing-to-women al een paar jaar hoog op de agenda staat, loopt onder andere Marti Barletta nog regelmatig aan tegen misverstanden in het bedrijfsleven als het gaat over de macht van de vrouwelijke doelgroep.
Zoals marketeers die denken dat vrouwen een niche zijn. Marketeers van auto's bijvoorbeeld. Zij negeren het feit dat vrouwen niet alleen steeds vaker zelf een auto kopen, maar ook een doorslaggevende mening hebben bij aankoop van de gezinsauto of auto van de partner. Met het gevolg dat het overgrote deel van de vrouwen zich niet aangesproken voelt door automerken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOf angst voor het wegjagen van de mannelijke doelgroep. Er zijn merken die denken dat het aanspreken van een vrouwelijke doelgroep gepaard gaat met het verslappen of het roze maken van advertenties. Niets is minder waar. Vrouwen willen gewoon een merk dat relevant voor ze is en een relatie met ze wil opbouwen. En wat blijkt? Het tegemoetkomen van de wensen van vrouwen leidt tot een hogere tevredenheid bij mannen!
Marti Barletta noemde ook nog het feit dat marketing-to-women wordt gezien als een ideologie terwijl men op zoek is naar hard resultaat. Met de potentie die de vrouwelijke doelgroep heeft is er echter op dit moment geen beter alternatief voor groei. Waarbij opgemerkt moet worden dat marketing-to-women geen marktverruimend effect heeft, maar gaat over een stijgend marktaandeel voor merken die hun vrouwelijke klanten en prospects goed weten te bedienen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid