Overslaan en naar de inhoud gaan

Locatiemarketing via mobiel twee keer effectiever

Mobiele campagnes die locatiegegevens gebruiken als marketinginstrument zijn twee keer zo effectief als campagnes met andere beproefde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat althans zegt Verve Mobile, een specialist in mobiel adverteren op basis van locatiegegevens. Verve onderzocht 2.500 campagnes die zijn uitgevoerd op zijn mobiele platform in 2012. Daaruit zou blijken dat er meer dan twee keer zo vaak wordt doorgeklikt op locatie-gebaseerde campagnes dan het gemiddelde doorklikpercentage van 0,4 procent in de mobiele marketing.

related partner content for mobile comes here

Zogeheten geo-aware toepassingen die real-time de locatiegegevens gebruiken, scoren het hoogste met een gemiddelde doorklikpercentage van 1 procent Deze click-through rate (CTR) is een fractie lager bij Geo-fencing, waarbij de gebruiker wordt benaderd op basis van de afstand van een locatie van diens interesse. Hier is de CTR 0,9 procent.

Volgens het rapport worden de locatie-gebaseerde campagnes ook steeds populairder. Het aandeel in het Verve-network verdubbelde in 2012 ruim tot 36 procent.

Retailers en restaurants bevinden zich in de voorhoede van deze trend. Ook bedrijven in consumentenproducten leiden met succes mobiele gebruikers naar de dichtstbijzijnde supermarkt of retail-locatie waar hun producten worden verkocht.

Lees het Verve-onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in