Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte stijging supermarktomzet

Supermarkten in Nederland hebben in maart samen een omzet behaald van 2,43 miljard euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is 0,7 procent meer dan in maart 2011, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Consumenten gaven gemiddeld een fractie minder uit. De omzet per kassabon daalde van 21,72 euro naar 21,57 euro. In het eerste kwartaal steeg de omzet met 1,4 procent op jaarbasis.

related partner content for mobile comes here

Volgens GfK is het belang van voordeel (lagere prijzen/aanbiedingen) ondanks een gedaald economisch vertrouwen niet toegenomen. Consumenten blijven zich richten op kwaliteit en verse producten.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in