Lichte stijging supermarktomzet
Supermarkten in Nederland hebben in maart samen een omzet behaald van 2,43 miljard euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat is 0,7 procent meer dan in maart 2011, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Consumenten gaven gemiddeld een fractie minder uit. De omzet per kassabon daalde van 21,72 euro naar 21,57 euro. In het eerste kwartaal steeg de omzet met 1,4 procent op jaarbasis.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Volgens GfK is het belang van voordeel (lagere prijzen/aanbiedingen) ondanks een gedaald economisch vertrouwen niet toegenomen. Consumenten blijven zich richten op kwaliteit en verse producten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid