Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN groeit harder dan Ziggo in derde kwartaal

KPN heeft meer nieuwe aansluitingen dan het grootste kabelbedrijf van Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Telecompaper heeft gepubliceerd. Ziggo had in het tweede kwartaal te maken met een teruglopend aantal klanten, maar kreeg er in het derde kwartaal 29.000 aansluitingen bij. KPN (inclusief Telfort, XS4ALL en Edutel) groeide net iets harder met 31.000 nieuwe aansluitingen.

Ziggo heeft in Nederland het grootste marktaandeel: 43,6 procent. Het aandeel van KPN groeide met 0,1 procentpunt naar 40,5 procent. Dit is hetzelfde niveau als aan het einde van 2013. In totaal hebben 7,09 miljoen huishoudens een breedbandaansluiting

related partner content for mobile comes here

Ondanks de steeds groter wordende verzadiging zal de breedbandmarkt naar verwachting in 2015 groeien met 2,6 procent, met een afgezwakte groei van 2 procent in 2016. Glasvezel en kabel blijven groeien, verwacht Telecompaper, waarmee de aanhoudende daling van breedband via DSL kan worden gecompenseerd.

Voor de periode 2015-2019 wordt een gemiddelde groei per jaar van 1,9 procent voorspeld in het aantal breedbandverbindingen.

Meer informatie staat in het .

Lees ook: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in