Overslaan en naar de inhoud gaan

Klassiek concurreren is weer in

Hoe kunnen traditionele ondernemingen overleven nu een recessie dreigt en internet ook geen oplossing meer lijkt te bieden? Op traditionele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Specialisatie en flexibiliteit, je aan kunnen passen aan een veranderende omgeving. Het lijkt Darwin wel, maar Laurence Bellman heeft het over de karakteristieken van ondernemingen die aan de top staan en zullen blijven. Zo moet men heden ten dage ook met internet en toepassingen van e-commerce omgaan. Verwacht er niet teveel van, maar beschouw het als een additioneel kanaal waarmee leuke dingen te doen zijn. Pas op dat klanten niet hoeven te klagen over de service (de grootste klacht jegens e-tailers) of producten die ‘helaas momenteel niet op voorraad zijn’. En vergeet niet dat fysiek winkelen voor veel consumenten, ook voor jongeren die veel achter de pc zitten, gewoon iets heel plezierigs is, wat ze niet graag zullen opgeven. Maar internet is nu toch met name in b-to-b een interessante optie? Natuurlijk, maar ook dan is een traditioneel begrip als service vaak doorslaggevend. IBM zag het aandeel in de zakelijke PC-markt dalen (in de consumentenmarkt trouwens ook) en besloot de strijd met Dell, Compaq, Gateway, HP etc. aan te gaan op de servicecomponent: outsourcing, training van gebruikers, installatie van computers en computersystemen op de werkplekken, onderhoud, het is flexibel reageren op hetgeen de klant wil. IBM doet ’t met deze opvatting van zijn service net een tikkie beter en met name innovatiever dan de concurrentie. Alleen daardoor weet Big Blue weer marktaandeel terug te winnen op de concurrentie.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: business horizons<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in