Overslaan en naar de inhoud gaan

Frankrijk voor rechter om ban alcoholreclame

De Europese Commissie heeft besloten Frankrijk voor het Europese Hof van Justitie te slepen, omdat het land heeft geprobeerd haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Franse wet (Loi Evin) verbiedt alle zichtbare alcohol- en tabaksmerken op tv, inclusief sponsornamen op voetbalshirts en billboardreclame. Onder druk van de EC en de drankindustrie heeft de Franse tv-waakhond CSA verklaard dat de wet niet mag gelden voor internationale sportuitzendingen, aldus Adage. Maar voor wedstrijden tussen Frankrijk en een ander land blijven de regels gelden. De EC heeft Frankrijk gevraagd dit te veranderen, maar het land weigert ondanks inspanningen van commissaris Frits Bolkestein. Daarom wil de Europese Commissie de kwestie nu uitvechten voor het Hooggerechtshof. De World Federation of Advertisers is blij met de stap van de EC. Een woordvoerder hoopt dat de zaak ook consequenties heeft voor andere reclameverboden, zoals de Griekse speelgoedreclame-ban en het Zweedse verbod op alcoholreclame.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in