‘Nieuwe Konmar is te kil’


‘Door alleen te adverteren op SBS wordt niet het hart van de doelgroep geraakt. Van belang is ook dat de consument het idee moet krijgen dat hij er wat aan heeft. Ze moet zich in zowel winkel als communicatie herkennen. Dat Konmar nu is gaan stunten met aanbiedingen herstelt wellicht het vertrouwen van de klanten.’
Ook consultant Erik Hemmes denkt dat prijsverlagingen een gunstig effect hebben. 'Klanten zijn voor 80 procent grijs en gaan voor de prijs. Wel een punt van aandacht is dat er rust in het bestuur komt. De huidige negatieve publiciteit leidt tot verminderde motivatie van het personeel.'Hemmes vindt de sfeer van de nieuwe Konmar killer geworden. ‘Dat moet niet worden onderschat’, zegt hij. Huinder relativeert: 'Ze zijn pas een week of zes bezig. Zo’n ommezwaai kost tijd en ook de consument moet wennen. De winkels ogen luxueuzer. Dat werkt door in de prijsperceptie. Mensen letten scherper op de verhouding tussen waarde en prijs. Als dat naar hun idee niet deugt, heb je inderdaad een probleem. Niettemin is het een formule die respect afdwingt, zeker in de regio Den Haag waar het is begonnen. Maar de omzetting naar een landelijke keten - it's a hell of a job.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLees over de 4P’s van de introductie van Konmar en oordeel zelf: wordt het Top of een Flop?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid