Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nieuwe Konmar is te kil’

Volgens retailconsultant Wim Huinder (jarenlang verantwoordelijk bij Albert Heijn voor de marketingcommunicatie) is de mediakeuze van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Door alleen te adverteren op SBS wordt niet het hart van de doelgroep geraakt. Van belang is ook dat de consument het idee moet krijgen dat hij er wat aan heeft. Ze moet zich in zowel winkel als communicatie herkennen. Dat Konmar nu is gaan stunten met aanbiedingen herstelt wellicht het vertrouwen van de klanten.’

related partner content for mobile comes here

Ook consultant Erik Hemmes denkt dat prijsverlagingen een gunstig effect hebben. 'Klanten zijn voor 80 procent grijs en gaan voor de prijs. Wel een punt van aandacht is dat er rust in het bestuur komt. De huidige negatieve publiciteit leidt tot verminderde motivatie van het personeel.'Hemmes vindt de sfeer van de nieuwe Konmar killer geworden. ‘Dat moet niet worden onderschat’, zegt hij. Huinder relativeert: 'Ze zijn pas een week of zes bezig. Zo’n ommezwaai kost tijd en ook de consument moet wennen. De winkels ogen luxueuzer. Dat werkt door in de prijsperceptie. Mensen letten scherper op de verhouding tussen waarde en prijs. Als dat naar hun idee niet deugt, heb je inderdaad een probleem. Niettemin is het een formule die respect afdwingt, zeker in de regio Den Haag waar het is begonnen. Maar de omzetting naar een landelijke keten - it's a hell of a job.'

: wordt het Top of een Flop?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in