Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkcijfers week 36: NPO verliest terrein

RTL Nederland is het najaar sterk begonnen met een gezamenlijk marktaandeel van 34,9 in de doelgroep 20-49 in week 36. Dat gaat vooral ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van Stichting Kijkonderzoek/GroupM.

Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

Zenders gezamenlijk
De zenders van RTL Nederland hadden in week 36 (1 tot en met 7 september) met 34,9 procent een aandeel dat 0,5 procent hoger lag dan de week ervoor. RTL scoorde in de periode januari-mei van dit jaar gemiddeld een aandeel van 33,6 procent.

De publieke zenders verliezen duidelijk terrein met een gezamenlijk aandeel van 20,6 procent. Weliswaar scheelt dat maar 0,4 procent met week 35, maar in vergelijking met de periode januari-mei ligt dat anders. Toen hadden de drie publieke zenders samen gemiddeld een aandeel van 25,2 procent.

Ook SBS begon het najaar goed. De SBS-zenders kwamen in week 36 uit op 22,2 procent. Dat is 1,5 procent beter dan in week 35. Over de periode januari-mei kwamen de SBS-zenders uit op 20,6.
BrandDeli behaalde in week 36 9,0 procent. Dat is 1,1 procent minder dan in week 35.

Best bekeken programma’s 20-49, week 36
was Boer Zoekt Vrouw (NPO 1) het best bekeken programma met 1.369.000 kijkers. The Voice of Holland (RTL4) staat met ruim 1,1 miljoen kijkers tweede voor GTST (RTL4) met 817.000 kijkers. De vierde plaats is voor Flikken Maastricht (NPO 1, 765.000) en Syndroom (RTL4, 700.000).

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in