iPhone wint Sticky Brand Award


De Apple iPhone heeft de MTV Networks Sticky Brand Award gewonnen. De Award, 'voor coolste merk van Nederland', werd uitgereikt tijdens het MTV Networks evenement Identify in de MTV Studio in Amsterdam.
De reden: jongeren vonden het merk op alle fronten als ‘het coolst’. AXE won de tweede prijs. Andere merken in de toptien zijn onder ander Nike, Google en PlayStation 3.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het onderzoek, uitgevoerd door InSites Consulting, zijn 1.200 jongeren in de leeftijd van 13-29 jaar gevraagd naar het merk dat zij als ‘coolste’ ervaren.
Dit is gedaan met behulp van onderzoekslijsten waarin naar de bekendheid van merken uit 15 productcategorieën met in totaal 315 producten wordt gevraagd. De ‘coolness’ werd gemeten door middel van het geven van cijfers van 1-10, en jongeren geven aan geven welk merk hun het meest aanspreekt en welk merk volgens hen een ander het meest aanspreekt.
Ten slotte gaven ze ook aan hoe origineel ze het merk vonden binnen hun productcategorie.
Dit is het derde achtereenvolgende jaar dat de prijs wordt uitgereikt. Het eerste jaar won Apple ook, vorig jaar Wii van Nintendo.
‘De Award is in het leven geroepen omdat merken de wereld domineren en jongeren veelal de eersten zijn die merken oppikken. Op deze manier geeft MTV Networks jongeren de mogelijkheid hun mening te geven over welk merk volgens hen het coolst is’, aldus MTV Networks.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid