Overslaan en naar de inhoud gaan

iPhone wint Sticky Brand Award

De Apple iPhone heeft de MTV Networks Sticky Brand Award gewonnen. De Award, 'voor coolste merk van Nederland', werd uitgereikt tijdens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Apple iPhone heeft de gewonnen. De Award, 'voor coolste merk van Nederland', werd uitgereikt tijdens het MTV Networks evenement Identify in de MTV Studio in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

De reden: jongeren vonden het merk op alle fronten als ‘het coolst’. AXE won de tweede prijs. Andere merken in de toptien zijn onder ander Nike, Google en PlayStation 3.

In het onderzoek, uitgevoerd door InSites Consulting, zijn 1.200 jongeren in de leeftijd van 13-29 jaar gevraagd naar het merk dat zij als ‘coolste’ ervaren.

Dit is gedaan met behulp van onderzoekslijsten waarin naar de bekendheid van merken uit 15 productcategorieën met in totaal 315 producten wordt gevraagd. De ‘coolness’ werd gemeten door middel van het geven van cijfers van 1-10, en jongeren geven aan geven welk merk hun het meest aanspreekt en welk merk volgens hen een ander het meest aanspreekt.

Ten slotte gaven ze ook aan hoe origineel ze het merk vonden binnen hun productcategorie.

Dit is het derde achtereenvolgende jaar dat de prijs wordt uitgereikt. Het eerste jaar won Apple ook, vorig jaar Wii van Nintendo.

‘De Award is in het leven geroepen omdat merken de wereld domineren en jongeren veelal de eersten zijn die merken oppikken. Op deze manier geeft MTV Networks jongeren de mogelijkheid hun mening te geven over welk merk volgens hen het coolst is’, aldus MTV Networks.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in