Overslaan en naar de inhoud gaan

Investeringen audioreclame op recordhoogte

Audiobestedingen voor het eerst boven de honderd miljoen euro in de eerste helft van het jaar.
Radiocommercials testen
Radiocommercials testen

De cijfers

Audify, de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie heeft de netto audioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2022 gepubliceerd. Te zien is dat in de eerste zes maanden van dit jaar adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame investeerden. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record.

related partner content for mobile comes here

De spotbestedingen omvatten 90 procent van de totale omzet en groeien met 12,9 procent naar 90,2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame neemt toe met 16,2 procent en is in het eerste half jaar 6,2 miljoen euro.

Digitale audioreclame groeit relatief het sterkst met 35 procent en komt uit op 4,2 miljoen euro. 

KPN grootste adverteerder

De top vijf branches zijn in volgorde van grootte:

  • Retail,
  • Financiële Dienstverlening, 
  • Overheid, Educatie en Non-Profit
  • Telecom, ICT
  • Horeca, Toerisme, Recreatie

De grootste adverteerder is KPN, gevolgd door respectievelijk T-Mobile, ANWB, Kruidvat en Albert Heijn. Het totaal aantal audio-adverteerders in de eerste helft van 2022 is 1.374. Zij hebben audioreclame ingezet voor 1.521 merken. (Bron Nielsen). 

Liedewij Hentenaar, directeur Audify: 'Steeds meer adverteerders zetten audio in om hun merk te versterken. We zien dat we dit eerste half jaar ruim tweehonderd adverteerders meer hebben kunnen helpen met de kracht van audio dan een jaar eerder. Een mooi resultaat voor de reclamemarkt.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in