Overslaan en naar de inhoud gaan

Zangeres Bente maakt song voor campagne over nare jeugdervaringen

De campagne Je Monster de Baas laat jongeren die ingrijpende dingen meemaken zich gezien en gehoord voelen.
Monster de Baas
Monster de Baas

Één op de vier kinderen en jongeren in Nederland maakt ingrijpende jeugdervaringen - zoals emotionele verwaarlozing of een vechtscheiding - mee. Om jongeren aan te moedigen te praten over wat ze meemaken en voelen lanceert het programma Gezonde Generatie de campagne 'Je Monster de Baas' waarin zangeres Bente een belangrijke rol speelt. De campagne is bedacht en gemaakt door Noise en wordt ondersteund door Augeo Foundation, Stichting Kinderpostzegels en negen andere kind- en vermogensfondsen.

related partner content for mobile comes here

Stil bij mij

De campagne richt zich op alle jongeren in Nederland om meer openheid te creëren over ingrijpende jeugdervaringen. De verhalen van verschillende ervaringsdeskundigen vormen de basis voor de campagne. De jongeren die eraan meewerken willen laten weten dat ingrijpende jeugdervaringen veel voorkomen en dat het helpt als je erover praat. De verhalen - inclusief een documentaire - zijn verzameld op www.jemonsterdebaas.nl.

Geïnspireerd door de ervaringsverhalen schreef zangeres Bente voor de campagne het nummer ‘Stil bij mij’. Een monster is in de campagne de metafoor voor ingrijpende jeugdervaringen en komt ook in de clip terug.

 

Een stapeling van ingrijpende jeugdervaringen kan schadelijke stress veroorzaken. Stress die op den duur kan leiden tot ongezond gedrag en chronische aandoeningen. Mark Monsma, directeur Gezonde Generatie: 'Meer dan de helft van de Nederlanders is chronisch ziek. Dat ingrijpende jeugdervaringen hier een oorzaak van kunnen zijn, is nog nauwelijks bekend. Daar willen we verandering in brengen. Ook willen we de gezondheidsschade door ingrijpende jeugdervaringen verkleinen en helpen voorkómen. Het creëren van meer openheid over ingrijpende jeugdervaringen, de drempel verlagen voor jongeren om erover te praten en het bieden van een luisterend oor zijn belangrijke eerste stappen.'

Credits

Bureau: NOISE Amsterdam
Muziek: Amp Amsterdam, Top Notch & Bente
Animatie & Design: NOISE
Productie Clip: Rogier Sol productie met regisseur Sjors Baarveld
Productie Docu: Wefilm met regisseur Claudio de Oliveira Marques

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in