Overslaan en naar de inhoud gaan

Biermerk Texels lanceert eerste nationale campagne

Het biermerk - onderdeel van Heineken - zet zijn meest bekende bier centraal in de campagne.
Texels bier
© Texels speciaalbier
Texels bier
© Texels speciaalbier

Bierbrouwer Texels lanceert zijn eerste nationale merkcampagne met de naam Op z'n Texels. De campagne zet het meest bekende bier van Texels centraal, de Skuumkoppe. Bureau Alfred International heeft de campagne ontwikkeld. Het bureau is sinds vorig jaar het lead agency van Texels. De campagne start met (digital) outdoor en social media. Later volgen andere kanalen. 

related partner content for mobile comes here

Laurens Pot, Senior Brandmanager Texels: 'De Texelse bierbrouwerij en Skuumkoppe zijn al jaren een begrip op Texel. We koesteren het eiland, brouwen hier ons bier en gunnen iedereen in Nederland een mooi glas Texels Speciaalbier. Met deze nieuw campagne willen we de eigenzinnigheid van de Texelse bierbrouwerij en van Texel zelf benadrukken, zonder te overdrijven.'

Heineken

Bierbrouwer Heineken nam zijn kleinere branchegenoot Texelse Bierbrouwerij in november 2020 over. Texelse Bierbrouwerij zocht een partner om strategisch te kunnen doorgroeien en zijn beschikbaarheid in de horeca te verbeteren. Het merk blijft op Texels en werkt nog steeds autonoom. 

Vorig jaar nieuwe merkidentiteit

In juli 2021 lanceerde Texels een nieuwe merkidentiteit met een bijbehorende campagne. De nieuwe uitstraling werd online en offline uitgerold, onder andere via een nieuw logo, branding, verpakking en website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in