Overslaan en naar de inhoud gaan

Investeerder verwerft belang in Group For Brands

De Nederlandse participatiemaatschappij 2Deal Ventures neemt een minderheidsbelang in het Amsterdamse bureau Group For Brands.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. 2Deal Ventures verkrijgt zijn belang door omzetting van een lening in aandelen. De investeerder was met die lening al langer betrokken bij het , dat veel last heeft ondervonden van de economische teruggang. De helft van de twintig medewerkers moest vertrekken.

related partner content for mobile comes here

Het bureau werkt voor merken als Heinz, Remia en Brinta. Het ziet de markt inmiddels weer aantrekken. 'Sinds de zomer is er sprake van een flinke opdrachtenstroom', zegt bestuurder Frank de Moes van 2Deal Ventures. Hij heeft met directeur en grootaandeelhouder Frans Brand afspraken gemaakt over de taakverdeling. 'Wij zorgen voor een stevige financiële basis, Brand is verantwoordelijk voor het creatieve proces.'

De Moes zegt dat er geen termijn is waarop de investeerder zich weer terugtrekt: 'Wij kunnen er jaren in blijven zitten. Ons investeringsfonds heeft geen externe deelnemers aan wie je verantwoording moet afleggen.' Mogelijk zal Group For Brands aansluiting zoeken bij een grotere internationale partner. Op die manier wordt de gewenste schaalgrootte bereikt.

Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in