Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet nieuwsbron van belang

In de Verenigde Staten neemt internet een steeds belangrijkere plaats in als nieuwsbron tussen de traditionele media. Dit blijkt uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral op kantoren is het internet populair. Ongeveer 31 procent van de Amerikanen zet op het werk bij belangrijke gebeurtenissen eerst de computer aan. 23 procent grijpt dan naar de krant, 13 procent naar een tijdschrift en 10 procent zet de televisie aan. Toch staan televisie en kranten nog steeds bovenaan als nieuwsbron. 89 procent van de Amerikanen stelt zich twee keer per week op de hoogte van het nieuws via de televisie, 82 procent doet dat met de krant, 65 procent gebruikt hier internet voor en 58 procent leest liever een tijdschrift. Market Facts verwacht hierom in de toekomst een nauwere samenwerking tussen de traditionele media en internet. In Nederland gebeurde iets vergelijkbaars rond 11 september. De omroepen die continu nieuws brachten, verwezen met regelmaat naar hun websites voor meer achtergrondinformatie. Met name bij de site van RTL5 schoten de bezoekcijfers hierna omhoog. (Bron: Planet)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in