Overslaan en naar de inhoud gaan

ING gaat concurrentie aan met Google

ING wil de concurrentie aangaan met partijen als Google, maar dan op de mobiele telefoon. 'Degene die de meeste klantinformatie heeft,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei marketingdirecteur Diederick van Thiel van ING dinsdag bij een congres over bankieren en IT. Banken kunnen steeds minder winst halen uit traditionele activiteiten en moeten daarom ook op andere manieren geld verdienen. Van Thiel legde uit dat een schat aan informatie verzamelt over het zoekgedrag van mensen op internet. Deze informatie kan worden ingezet bij het leveren van persoonlijke diensten aan gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Het aantal contactmomenten tussen de klant en de bank is volgens de ING-er de afgelopen jaren dankzij internet vervijfvoudigd. Het bankconcern wil deze informatie inzetten om klanten persoonlijker te gaan benaderen. Op internet kan ING het volgens Van Thiel niet meer winnen van de Googles en de Microsofts, maar de mobiele telefoon is volgens hem nog onontgonnen terrein. 'Wij willen hier een wereldspeler in worden (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in