Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike populairste merk bij jongeren

Nike is volgens jongeren het meest geloofwaardige en hippe merk met een sterke identiteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren van 18 tot 24 jaar verkozen het sportmerk boven concurrent Adidas (2), Sony/Playstation (3) en Nokia (4). Dat blijkt uit een studie onder ruim 12.000 jongeren in 26 landen van marktonderzoeksbureau Synovate.

related partner content for mobile comes here

De respondenten werd gevraagd om spontaan drie merken te benoemen die zij 'truly excellent' (echt geweldig) vonden. In de top-10 staan verder merken als Coca-Cola, Apple, Puma, Samsung, Levi's en BMW. De studie weerlegt de notie dat jongeren niet gevoelig zijn voor grote merken en juist nieuwe merken ontdekken.

Heineken is het beste biermerk, maar haalde de top-30 van bekende merken niet. De verschillen tussen de landen zijn groot. Zo bleek Nike erg populair in Zuid-Afrika, Marokko, Italië en Spanje. Russen hebben niets met Nike en Adidas. Sony viel erg in de smaak bij Britten en Mexicanen, terwijl Noren en Roemenen het Japanse merk grotendeels links laten liggen.

Nederlandse jongeren namen niet deel aan deze studie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in