Nike populairste merk bij jongeren
Jongeren van 18 tot 24 jaar verkozen het sportmerk boven concurrent Adidas (2), Sony/Playstation (3) en Nokia (4). Dat blijkt uit een studie onder ruim 12.000 jongeren in 26 landen van marktonderzoeksbureau Synovate.
De respondenten werd gevraagd om spontaan drie merken te benoemen die zij 'truly excellent' (echt geweldig) vonden. In de top-10 staan verder merken als Coca-Cola, Apple, Puma, Samsung, Levi's en BMW. De studie weerlegt de notie dat jongeren niet gevoelig zijn voor grote merken en juist nieuwe merken ontdekken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHeineken is het beste biermerk, maar haalde de top-30 van bekende merken niet. De verschillen tussen de landen zijn groot. Zo bleek Nike erg populair in Zuid-Afrika, Marokko, Italië en Spanje. Russen hebben niets met Nike en Adidas. Sony viel erg in de smaak bij Britten en Mexicanen, terwijl Noren en Roemenen het Japanse merk grotendeels links laten liggen.
Nederlandse jongeren namen niet deel aan deze studie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid