Overslaan en naar de inhoud gaan

'Illustratiestijl ING voor iedere Nederlander, ongeacht afkomst of geloof'

ING introduceert een nieuwe tekening die volgens de bedenkers het gewone leven vat in een buitengewone stijl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken-, design- & interactiebureau Fabrique ontwikkelde in nauwe samenwerking met Laszlito Kovacs van Shop Around een stijl die moet uitdragen dat ING de bank van iedereen is. De illustraties plaatsen de karakters in alledaagse situaties, maar wel op belangrijke momenten in hun leven; van trouwen en een huis kopen tot scheiden of met pensioen gaan.

related partner content for mobile comes here

De huidskleur van alle karakters is oranje, de merkkleur van ING. Daarmee zeggen Fabrique en Shop Around ING neer te zetten als de bank van iedere Nederlander, ongeacht afkomst of geloof. De achtergrond van de tekeningen is steeds sober en neutraal, om de illustraties geschikt te maken voor verschillende media. De stijl wordt inmiddels breed ingezet door ING en wordt toegepast in illustraties én animaties, zowel in print als online, zowel intern als extern.

Belangrijk uitgangspunt bij de ontwikkeling van de illustratiestijl was dat deze iedereen aanspreekt en toch onmiskenbaar van ING is en bovendien voor een bank die minder functioneel en meer emotioneel wil communiceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in