'Illustratiestijl ING voor iedere Nederlander, ongeacht afkomst of geloof'


Merken-, design- & interactiebureau Fabrique ontwikkelde in nauwe samenwerking met Laszlito Kovacs van Shop Around een stijl die moet uitdragen dat ING de bank van iedereen is. De illustraties plaatsen de karakters in alledaagse situaties, maar wel op belangrijke momenten in hun leven; van trouwen en een huis kopen tot scheiden of met pensioen gaan.
De huidskleur van alle karakters is oranje, de merkkleur van ING. Daarmee zeggen Fabrique en Shop Around ING neer te zetten als de bank van iedere Nederlander, ongeacht afkomst of geloof. De achtergrond van de tekeningen is steeds sober en neutraal, om de illustraties geschikt te maken voor verschillende media. De stijl wordt inmiddels breed ingezet door ING en wordt toegepast in illustraties én animaties, zowel in print als online, zowel intern als extern.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBelangrijk uitgangspunt bij de ontwikkeling van de illustratiestijl was dat deze iedereen aanspreekt en toch onmiskenbaar van ING is en bovendien voor een bank die minder functioneel en meer emotioneel wil communiceren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid