Overslaan en naar de inhoud gaan

Huis-aan-huisblad SwingLevend is reclame

Het huis-aan-huisblad SwingLevend, waarin tal van ‘redactionele artikelen’ over voedingssupplementen staan, moet in z'n geheel worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit heeft het college van beroep van de Reclame Code Commissie bepaald. Trouw meldt dat de uitgever van het blad, een firma uit het Deense Haderslev, de teksten voortaan zo moet presenteren dat voor lezers ook duidelijk is dat de uitgave van de eerste tot de laatste letter reclame is. SwingLevend staat vol met lovende artikelen over de 'positieve effecten' van het gebruik van voedingssupplementen. Het blad houdt 'interviews' waarin patiënten vertellen over hun ervaringen met het gebruik van stoffen als chromium en enzymen.

related partner content for mobile comes here

Het blad wekt volgens de codecommissie de indruk dat het door een onafhankelijke redactie is geschreven en dat mag niet. Reclame moet volgens de richtlijnen namelijk altijd herkenbaar zijn door opmaak, presentatie of inhoud.

SwingLevend wordt drie keer per jaar in Nederland verspreid met een oplage van bijna 6 miljoen exemplaren. Er zijn volgens Trouw vaker klachten ingediend tegen het blad, maar tot dusver zonder merkbaar resultaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in