‘Het vergeten Bona-kuipje’ na zeventien jaar weer op de buis
De producten van Bona zijn al sinds 1970 in supermarkten te koop. In die tijd waren de commercials van het magarinemerk ook regelmatig op televisie te zien. Sinds 1997 werden er geen commercials meer gemaakt, tot nu.
In alle Bona commercials is de opbouw hetzelfde: mensen bij elkaar, het moment waarop ‘het vergeten Bona-kuipje’ op tafel komt en de vrolijke muziek. De ‘Brunch’ commercial blijft ook trouw aan de traditionele signalen van een Bona commercial.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaFCB Amsterdam (voorheen Draftfcb) tekende voor de nieuwe strategie en creatie van de campagne. Het bureau adviseerde het magarinemerk om een vervolg te maken op het bekende Bona-gevoel.
Afgelopen februari startte de campagne met een radiocommercial waarin de herkenbare Bona tune werd gefloten. Vlak voor Pasen gaat de nieuwe tv-commercial on air.
Op het YouTube-kanaal van Bona zijn alle commercials uit het verleden van het merk op een rijtje gezet.
Bona Commercial 2014
Credits
Merk: Bona
Campagne: Brunch
Media: TVC
Klant: Unilever Nederland
Verantwoordelijk: Janina van der Drift, Jan-Paul Bruins, Berend Jan Taken
Bureau: FCB Amsterdam
Creatives: Wouter Kampman, Jochem Rijlaarsdam, Peter Kusters (CD)
Account: Mayke Donkers, Robert Guis
Strategie: Roger Verdurmen
RTV Producer: José Karsten
Productie: Caramel Pictures
Regie/DOP: Will van der Vlugt
Editor: Kevin Whelan
Postproductie: Captcha, LastPost
Music/sound: MOST
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid