Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Het vergeten Bona-kuipje’ na zeventien jaar weer op de buis

De nieuwste tv-commercial ‘Brunch’ straalt het bekende Bona-gevoel uit, maar dan in een modern jasje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De producten van Bona zijn al sinds 1970 in supermarkten te koop. In die tijd waren de commercials van het magarinemerk ook regelmatig op televisie te zien. Sinds 1997 werden er geen commercials meer gemaakt, tot nu.

related partner content for mobile comes here

In alle Bona commercials is de opbouw hetzelfde: mensen bij elkaar, het moment waarop ‘het vergeten Bona-kuipje’ op tafel komt en de vrolijke muziek. De ‘Brunch’ commercial blijft ook trouw aan de traditionele signalen van een Bona commercial.

FCB Amsterdam (voorheen Draftfcb) tekende voor de nieuwe strategie en creatie van de campagne. Het bureau adviseerde het magarinemerk om een vervolg te maken op het bekende Bona-gevoel.

Afgelopen februari startte de campagne met een radiocommercial waarin de herkenbare Bona tune werd gefloten. Vlak voor Pasen gaat de nieuwe tv-commercial on air.

Op het YouTube-kanaal van Bona zijn alle  van het merk op een rijtje gezet. 

Credits

Merk: Bona
Campagne: Brunch
Media: TVC
Klant: Unilever Nederland
Verantwoordelijk: Janina van der Drift, Jan-Paul Bruins, Berend Jan Taken
Bureau: FCB Amsterdam
Creatives: Wouter Kampman, Jochem Rijlaarsdam, Peter Kusters (CD)
Account: Mayke Donkers, Robert Guis
Strategie: Roger Verdurmen
RTV Producer: José Karsten
Productie: Caramel Pictures
Regie/DOP: Will van der Vlugt
​Editor: Kevin Whelan
Postproductie: Captcha, LastPost
Music/sound: MOST

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in