Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Heineken overtreedt mediawet en reclamecode’

Met het programma 6pack overtreedt Heineken zowel de mediawet als de reclamecode, zegt directeur Wim van Dalen van de Stichting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Volkskrant gaat hij vandaag in op de vraag of het SBS-programma 6pack geen sluikreclame is. Het programma wordt volledig betaald door Heineken, maar de bierbrouwer wenst zich geen sponsor te noemen, maar ‘initiatiefnemer’.

related partner content for mobile comes here

Volgens de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank mag alcoholreclame niet gericht zijn op jongeren onder de 18, zegt Van Dalen. Heineken wil de slag met de populaire breezers winnen en jongeren bereiken die hun eerste biertje drinken. ‘Dan kan je niet anders dan je richten op de doelgroep 12 tot 16-jarigen, concludeert de STAP-directeur. ‘Want dan wordt het eerste biertje gedronken en vangt de alcoholcarrière aan. Met 6pack overtreedt Heineken dus niet alleen de mediawet, maar ook de Reclamecode.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in