Overslaan en naar de inhoud gaan

Christelijke kranten zien oplage stijgen

Tegen de trend in kennen de christelijke dagbladen een stijgende oplage. Dat blijkt uit de oplagecijfers 2002 die het HOI, Instituut voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Reformatorisch Dagblad ging van 58.869 verspreide exemplaren in 2001 naar 59.188 in2002. Het Nederlands Dagblad klom van 33.728 naar 34.178. Het regionale Friesch Dagblad steeg van 21.432 naar 22.094.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat NRC Handelsblad steeg van 267.201 naar 268.353. In 2000 had dezekrant nog een oplage van 270.706 exemplaren. De Barneveldse Krant liet ook een lichte stijgingzien, net als het Noordhollands Dagblad.

Bij de overige dagbladen kalfde de oplage in 2002 af. De grootste krant, De Telegraaf, ging van 807.635 exemplaren naar 792.207. De Volkskrant staat op de tweedeplaats met 329.347 (2001: 333.983). Het Algemeen Dagblad neemt de derde positie in met 315.613 exemplaren (2001: 333.047).

Het inmiddels verzelfstandigde Parool ging van 89.556 kranten in 2001 naar 87.212 kranten inhet jaar daarop. Het Financieele Dagblad daalde sterk: van 68.860 naar 61.450, terwijl het in 2001 juist een stijgende oplage kende. Trouw ging van 128.188 naar 122.818 exemplaren. Dagblad De Gelderlander ten slotte, ging van 198.295 naar 190.404 kranten in 2002.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in