Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemeentelijke schuldsaneerders gaan uitlenen

De Gemeentelijke kredietbanken gaan onder de nieuwe naam Sociale Banken Nederland de strijd aan met de woekerrentes in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Gemeentelijke kredietbanken gaan onder de nieuwe naam de strijd aan met de woekerrentes in kredietverstrekkingsland. Dit is voor de banken een terugkeer naar de jaren zestig, toen maar liefst 80% van de kredieten bij het GKB vandaan kwamen.

related partner content for mobile comes here

Sinds de opkomst van de handelsbanken en financieringsmaatschappijen is het aandeel inmiddels teruggelopen tot zo'n 1%. Dat is er mede de oorzaak van dat er wordt gekozen voor een nieuwe naam, men associeert GKB toch nog vooral met schuldsanering, zo is de redenatie.

Voorzitter van de overkoepelende organisatie Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet, het , Ger Jaarsma heeft echter meer doelen: "Hiermee willen we ook de discussie op gang brengen over kredietverstrekkers die woekerrentes over leningen incasseren. We hopen dat mensen gaan shoppen zodat ze bij een goede financier uitkomen".

Aan reclame wordt (in eerste instantie?) weinig aandacht besteed. Donderdag is er een postercampagne gestart, maar verder willen de SBN blijkbaar niet gaan. Het lijkt mij wel het moment groots uit te pakken. Een dergelijk grote en betrouwbare naam achter je, in een veld van schreeuwende spelers? Of is dat juist de onderscheidende strategie? Willen dat mensen gaan shoppen is één, maar dan moet jouw aanbod er natuurlijk wel tussen staan om 'de discussie', of minstens het bewustzijn, te prikkelen. Dus, top of flop?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in