Gemeentelijke schuldsaneerders gaan uitlenen


De Gemeentelijke kredietbanken gaan onder de nieuwe naam Sociale Banken Nederland de strijd aan met de woekerrentes in kredietverstrekkingsland. Dit is voor de banken een terugkeer naar de jaren zestig, toen maar liefst 80% van de kredieten bij het GKB vandaan kwamen.
Sinds de opkomst van de handelsbanken en financieringsmaatschappijen is het aandeel inmiddels teruggelopen tot zo'n 1%. Dat is er mede de oorzaak van dat er wordt gekozen voor een nieuwe naam, men associeert GKB toch nog vooral met schuldsanering, zo is de redenatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoorzitter van de overkoepelende organisatie Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet, het NVVK, Ger Jaarsma heeft echter meer doelen: "Hiermee willen we ook de discussie op gang brengen over kredietverstrekkers die woekerrentes over leningen incasseren. We hopen dat mensen gaan shoppen zodat ze bij een goede financier uitkomen".
Aan reclame wordt (in eerste instantie?) weinig aandacht besteed. Donderdag is er een postercampagne gestart, maar verder willen de SBN blijkbaar niet gaan. Het lijkt mij wel het moment groots uit te pakken. Een dergelijk grote en betrouwbare naam achter je, in een veld van schreeuwende spelers? Of is dat juist de onderscheidende strategie? Willen dat mensen gaan shoppen is één, maar dan moet jouw aanbod er natuurlijk wel tussen staan om 'de discussie', of minstens het bewustzijn, te prikkelen. Dus, top of flop?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid