Druk een stempel op je klant
Springwise laat ons deze week zien dat in de nooit aflatende zoektocht naar nieuwe advertentiemogelijkheden is een nieuwe, dankbare drager ontdekt: de mensch.
De laatste weken zagen we her en der in het buitenland al voorbeelden opduiken van 'skinvertising' en 'stampvertising'.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuEn de trend is nu ook in Nederland geland.
Handvertising is de Nederlandse variant van het woordspelletje met advertising. Het concept is eigenlijk heel eenvoudig. Iedereen is wel bekend met de 'stempels' die je vaak op je hand krijgt wanneer je een uitgaansgelegenheid betreedt. Op die manier kan je probleemloos in- en uitlopen, een uitkomst voor de rokers onder ons.
Dus als we dan toch al stempelen, waarom die stempel dan niet 'verkopen' aan adverteerders? Voila, een nieuw concept is geboren. Colin de Vries zag het gat en sprong erin. En met succes. Inmiddels hebben meer dan 20 uitgaansgelegenheden zich aangesloten bij Handvertising en beginnen ook steeds meer adverteerders interesse te tonen.
Nieuw is dit fenomeen overigens niet: eerder deed Passout Marketing al hetzelfde in Australië. Handvertising voegt echter nog wel iets toe, namelijk de mogelijkheid om de stempels te personaliseren. Hoe? Kijk maar eens naar onderstaand voorbeeld:
Zoals gezegd, het concept is eenvoudig en snel op te zetten. En met het oog op het aankomende rookverbod in openbare ruimten zal de groep in- en uitlopers alleen maar groter worden. De toekomst lijkt dus rooskleurig voor iedereen met de juiste contacten bij adverteerders en uitgaansgelegenheden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid