Nederlander wil recepten en A-merken
Dat blijkt uit Trends aan Tafel, een onderzoek van De Informatie Keuken, een samenwerking tussen Sanoma Uitgevers en TNS NIPO.
Gezond en gevarieerd eten is één van de belangrijkste eet-trends in Nederland. Consumenten weten meestal wel wat wel en niet gezond is, maar om iedere dag weer iets anders op tafel te zetten blijkt vaak moeilijk. De onderzoekers constareren een grote behoefte aan inspiratie in de vorm van recepten en tips.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEen tweede trend, zo blijkt uit het onderzoek, is het gezellig thuis tafelen met vrienden en familie. Nu eet men nog volop buiten de deur, maar het thuis genieten en gasten imponeren met goede kookkunsten neemt steeds meer toe. En daarbij zijn kwaliteitsproducten en bijzondere gerechten erg in trek.
Nederland heeft ook steeds meer lef in de keuken. Buitenlandse keukens en nieuwe producten zijn erg gewild. Maar vooral ook daar wreekt zich soms het gebrek aan inspiratie.
A-merken komen terug
Trends aan Tafel voorspelt daarnaast een goede toekomst voor de A-merken. In de trend naar originaliteit en kwaliteit gaan die het volgens de onderzoekers winnen van de huismerken. Ook biologische en fairtrade producten hebben groot groeipotentieel. Evenals nieuwe variaties op gezonde tussendoortjes als rijstwafels en mueslirepen.
De Informatie Keuken is een samenwerking van TNS NIPO en Sanoma Uitgevers. In dit onderzoek zijn bijna 1000 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Voor het onderzoek is gebruik gemaakt van FutureView(tm) van TNS Nipo, een onderzoeksmodel dat in staat is personen te identificeren die richting geven aan de groei in een bepaalde markt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid