Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander wil recepten en A-merken

Nederlanders zouden graag meer inspiratie en informatie over gezond eten van de fabrikanten willen hebben. Maar op dit moment vindt slechts…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit Trends aan Tafel, een onderzoek van De Informatie Keuken, een samenwerking tussen Sanoma Uitgevers en TNS NIPO.

related partner content for mobile comes here

Gezond en gevarieerd eten is één van de belangrijkste eet-trends in Nederland. Consumenten weten meestal wel wat wel en niet gezond is, maar om iedere dag weer iets anders op tafel te zetten blijkt vaak moeilijk. De onderzoekers constareren een grote behoefte aan inspiratie in de vorm van recepten en tips.

Een tweede trend, zo blijkt uit het onderzoek, is het gezellig thuis tafelen met vrienden en familie. Nu eet men nog volop buiten de deur, maar het thuis genieten en gasten imponeren met goede kookkunsten neemt steeds meer toe. En daarbij zijn kwaliteitsproducten en bijzondere gerechten erg in trek.

Nederland heeft ook steeds meer lef in de keuken. Buitenlandse keukens en nieuwe producten zijn erg gewild. Maar vooral ook daar wreekt zich soms het gebrek aan inspiratie.

A-merken komen terug

Trends aan Tafel voorspelt daarnaast een goede toekomst voor de A-merken. In de trend naar originaliteit en kwaliteit gaan die het volgens de onderzoekers winnen van de huismerken. Ook biologische en fairtrade producten hebben groot groeipotentieel. Evenals nieuwe variaties op gezonde tussendoortjes als rijstwafels en mueslirepen.

De Informatie Keuken is een samenwerking van TNS NIPO en Sanoma Uitgevers. In dit onderzoek zijn bijna 1000 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Voor het onderzoek is gebruik gemaakt van FutureView(tm) van TNS Nipo, een onderzoeksmodel dat in staat is personen te identificeren die richting geven aan de groei in een bepaalde markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in