Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen Robijn Fashion Award meer

Lever Fabergé stopt definitief met het jaarlijkse evenement voor jong modetalent de Robijn Fashion Award.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vertaling van het ontwerp naar een uiteindelijk commerciële collectie stuit volgens de woordvoerster op zo veel problemen, dat nu definitief is besloten om de prestigieuze prijzen voor aanstormend modetalent definitief in de prijzenkast te zetten. ´De vertaling naar commerciële maatstaven werd steeds lastiger. Een heel team van mensen is daar altijd mee bezig geweest en dat team werd steeds groter. Dan speelt op een gegeven moment ook het financiële aspect mee', aldus een woordvoerster van Lever Fabergé.

related partner content for mobile comes here

Robijn zegt het besluit te betreuren, maar onvermijdelijk te vinden. De prijs die altijd in oktober werd uitgereikt, stond voor dit jaar al niet gepland. Het team zou zich terugtrekken om te kijken of het hele evenement niet een facelift moest krijgen. Toen werd ook duidelijk dat winnaars van de vakjuryprijs 2002 en 2003 hun collectie niet is geproduceerd en verkocht in de Bijenkorf. De collectie was te ingewikkeld of de winnaar besloot na lang beraad zijn ontwerpen toch niet commercieel om te zetten.

De hele operatie van de Robijn Fashion Award - vooral de uitwerking daarna - was zeer intensief. Omdat er steeds problemen kwamen in vooral het vertalen van de ontwerpen, zou er nu weer een freelancer aan de slag moeten om die vertaling goed te laten lopen, laat de woordvoerster weten. Ook de Bijenkorf zou problemen hebben omdat de ontwerpers niet altijd concessies wilden doen om zo de collectie aantrekkelijk te maken voor de verkoop (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in