Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedragscode sms-diensten bepleit

Er moet een gedragscode komen voor leveranciers van sms-diensten vindt de Stichting de Ombudsman, zo meldt het Rotterdams Dagblad.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stichting maakt zich zorgen over het feit dat honderden mensen, vooral jongeren, opgescheept zitten met dure sms-abonnementen. Hoe ze daarvan af moeten komen, weten ze vaak niet. In afwachting van een oplossing ontvangen ze dagelijks een bericht, waarvoor ze gemiddeld 70 eurocent betalen. ‘De mensen weten vaak niet eens dat ze aan een abonnement vastzitten. Door een gebrek aan wettelijke regels zijn er pure wildwesttaferelen’, zegt C. van Marle van Stichting de Ombudsman. Hij krijgt bijval van de Opta, de toezichthouder op het telecomverkeer. Die heeft intussen ‘tientallen klachten’ ontvangen.

related partner content for mobile comes here

De gewraakte sms-berichten zijn divers van aard. Zo ontvangen sommige abonnees elke dag een grap of hun horoscoop op de mobiele telefoon. Ook is er informatie over het weer, files of televisieprogramma’s verkrijgbaar. Er zijn tientallen ‘telefoonmakelaars’ die via de zogenoemde providers zoals Ben en Vodafone dergelijke informatie naar abonnees sturen. ‘Aanmelden is eenvoudig, maar afmelden niet’, aldus Van Marle in het RD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in