Britse reclame-uitgaven 6 pct omlaag


De nieuwsdienst BrandRepublic concludeert dat, ondanks de daling, er sprake is van een verbetering van het reclameklimaat. De cijfers van het lopende kwartaal zouden dat illustreren.
In het eerste kwartaal daalde de reclame-inkomsten van de Britse dagbladen nog met 17.4 pct naar 506 miljoen pond, terwijl de reclame-inkomsten van regionale kranten juist een stijging van 0.7 pct te zien zag (tot 731 miljoen pond). Tv-inkomsten uit reclame daalden 6.8 pct naar 849 miljoen pond, maar radio-reclame slechts 0.7 miljoen pct (naar 120 miljoen pond).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBuitenreclame zag de inkomsten dalen met 10.8 pct tot 145 miljoen pond, zo meldt BrandRepublic. Het slechts deden de businessbladen het in het VK. Hun reclame-inkomsten duikelden liefst 21.5 pct in het eerste kwartaal van dit jaar, naar 232 miljoen pond. Consumentenbladen kwamen er af met een daling van slechts 2.1 pct naar 184 miljoen pond.
Een segment tenslotte vertoonde een stijging: direct mail. Daar stegen de inkomsten met 5.8 pct tot 630 miljoen pond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid