Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse reclame-uitgaven 6 pct omlaag

De Britse reclame-uitgaven zijn in het eerste kwartaal van dit jaar met 6 pct gedaald vergeleken met hetzelfde kwartaal van vorig jaar,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwsdienst BrandRepublic concludeert dat, ondanks de daling, er sprake is van een verbetering van het reclameklimaat. De cijfers van het lopende kwartaal zouden dat illustreren.

related partner content for mobile comes here

In het eerste kwartaal daalde de reclame-inkomsten van de Britse dagbladen nog met 17.4 pct naar 506 miljoen pond, terwijl de reclame-inkomsten van regionale kranten juist een stijging van 0.7 pct te zien zag (tot 731 miljoen pond). Tv-inkomsten uit reclame daalden 6.8 pct naar 849 miljoen pond, maar radio-reclame slechts 0.7 miljoen pct (naar 120 miljoen pond).

Buitenreclame zag de inkomsten dalen met 10.8 pct tot 145 miljoen pond, zo meldt BrandRepublic. Het slechts deden de businessbladen het in het VK. Hun reclame-inkomsten duikelden liefst 21.5 pct in het eerste kwartaal van dit jaar, naar 232 miljoen pond. Consumentenbladen kwamen er af met een daling van slechts 2.1 pct naar 184 miljoen pond.

Een segment tenslotte vertoonde een stijging: direct mail. Daar stegen de inkomsten met 5.8 pct tot 630 miljoen pond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in