Overslaan en naar de inhoud gaan

FNLI breidt Energielogo uit tot Dagelijkse Voedingsrichtlijn

Voedingsmiddelenfabrikanten, verenigd in de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), hebben de Dagelijkse Voedingsrichtlijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de Dagelijkse Voedingsrichtlijn wordt de huidige voedingswaarde informatie op het etiket aangevuld. Consumenten wordt meer inzicht geboden in de samenstelling van wat ze eten en drinken. Zo zien consumenten hoeveel gram suikers, vet, verzadigd vet en zout een portie bevat ten opzichte van de richtwaarden van deze voedingsstoffen. De richtlijn is een uitbreiding op het concept van het in 2006 door FNLI gepresenteerde Energielogo, de vermelding van de energetische waarde van een portie op de voorkant van een verpakking.

related partner content for mobile comes here

Een aantal bedrijven heeft zich al verbonden om deze informatie op hun verpakkingen op te nemen. De eerste producten liggen nu in de schappen. FNLI belooft binnenkort uitgebreide informatie beschikbaar te stellen voor producenten en consumenten via een website over de Dagelijkse Voedingsrichtlijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in