Overslaan en naar de inhoud gaan

Brands around the globe

In een discussie over "globalization" en de "global consumer" werd ik door een Amerikaanse collega gewezen op het volgende foto verslag dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een discussie over "globalization" en de "global consumer" werd ik door een Amerikaanse collega gewezen op het volgende dat onlangs in was gepubliceerd. Het foto verslag geeft een gedetailleerd beeld weer van wat 15 families verspreid over alle uithoeken van de wereld in een week tijd consumeren (en hoeveel geld ze daar aan uitgeven)!

related partner content for mobile comes here

Van een zespersoons familie in Chad die rond komt met U$ 1,23 tot families in landen als Japan en de Verenigde Staten die meer dan US$ 300 per week consumeren.

Ik vond het zelf een interessante uiteenzetting, temeer daar in bijna iedere foto wel een (Amerikaans) merkproduct!

Zo vind je bijvoorbeeld Coca Cola terug op zowel de foto's van Kodaira, Cairo Sicily, North Carolina, Konstancin-Jeziorna, Cuernavaca (heel veel zelfs) en Heinz in Kuweit of Kentucky Fried Chicken in Beijing! Maar ook andere merken als M&Ms, Lipton, Kellogs zie je regelmatig voorbij komen.

Alleen Breidjing en Tingo lijken nog redelijk puur (enigszins ingegeven door koopkracht natuurlijk)

Bottom-line: een leuke peek-around-the-corner ervaring!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in