En de winnaar is: de brutaalste
Eerder deze week ontving ik een mailing van Bol.com. Ik kon een gratis verzending verdienen door bij de verkiezing van 'De Beste Winkelketen van Nederland' mijn stem aan Bol.com te verkopen. Nogal, eh, ondemocratisch leek het mij om zo stemmen te kopen. Ik heb er verder geen aandacht meer aan geschonken, want ik had eerder al gestemd.
Maar Twinkle meldt dat er een relletje is ontstaan door deze actie van Bol.com. De organisatie van de wedstrijd heeft over de actie van Bol.com klachten ontvangen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe mailing van Bol.com was blijkbaar zo succesvol dat de site van De Beste Winkelketenwedstrijd een paar keer down is gegaan. Vervelend natuurlijk als je wilt gaan stemmen. (Ook op het moment dat ik dit schrijf is de categorie webwinkels niet bereikbaar.)
Maar voor zowel de Bestewinkelwedstrijd als voor Bol.com is het natuurlijk nog vervelender dat de indruk van vals spelen is ontstaan. 'Bol.com is -net als de organisatie- uitermate tevreden over de extra bekendheid en het aantal stemmen dat is gegenereerd, maar betreurt het dat de indruk is ontstaan dat wij hebben geprobeerd om stemmen te kopen.' Zegt marketing director Michel Schaeffer.
Hij zegt ook 'De directie was op de hoogte van het sturen van de mailing, maar niet over de precieze inhoud.' Ja, ja, zou de directie niet geweten hebben dat ze honderdduizenden klanten aanbieden geen bezorgkosten te betalen? Het klinkt allemaal niet helemaal zuiver.
Wie trouwens nog wil stemmen, het kan nog tot eind september op 'De Beste Winkelketen van Nederland 2006'. De uitslag van de verkiezing volgt waarschijnlijk half november.
Dat de brutaalste, eh, grootste, eh, béste moge winnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid