Overslaan en naar de inhoud gaan

Easyjet richt zijn pijlen op premiumklant

‘Campagne rond twintigste verjaardag vertelt het verhaal aan volgende generatie passagiers’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Easyjet komt met een Europese multimediale campagne, waarmee de maatschappij het twintigjarig bestaan viert. De campagne "Hoe twintig jaar voorbij is gevlogen" vertelt het verhaal van Easyjet in de afgelopen twintig jaar, nodigt passagiers uit hun reisverhalen te delen en dient ter inspiratie van de volgende generatie passagiers. 

User generated content
De campagne die in heel Europa van start is gegaan, is onder andere te zien op TV, via abri&;s en op social media. Het belangrijkste beeld uit de campagne is een reuzenrad dat het verstrijken van de tijd laat zien en het liefdesverhaal vertelt van een koppel dat elkaar ontmoet op een Easyjet-vlucht.


related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Peter Duffy, commercieel directeur van Easyjet: ‘In ons twintigste jaar is het belangrijk om te vieren wat we hebben bereikt, hoe we zijn gegroeid en hoe we de luchtvaartindustrie hebben veranderd. Met deze campagne bereiken we de mensen die met ons mee hebben gereisd. We vinden het geweldig dat zij onderdeel uit kunnen maken van deze campagne en hun verhalen met ons delen. User generated content is hiervan een erg belangrijk onderdeel.’

Premium
In gesprek met het Britse legt Duffy uit dat Easyjet niet zozeer de andere low-cost-carriers als concurrent beschouwt, maar eerder de premium-maatschappijen. 60 procent van de passagiers die vorig jaar met Easyjet vloog, had eerder bij de maatschappij geboekt. De overige 40 zijn nieuwe klanten: ‘Ik zou Ryanair geen concurrent willen noemen. Slechts 6% van onze seats wordt ook aangeboden door Ryanair. Onze belangrijkste concurrenten zijn maatschappijen die op primary airports vliegen. Zodra mensen met ons vliegen, vinden ze ons prettig en blijven bij ons. Ons niveau van klantloyaliteit en het aantal herhaalvluchten neemt jaarlijks bovengemiddeld toe.’

De Nederlandse social media-campagne rondom het twintigjarig bestaan roept mensen via de Easyjet Nederland Facebook-pagina op om hun favoriete vakantiefoto van de afgelopen 20 jaar te delen: Easyjet Flash Backs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in