Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing werkt nog steeds

E-mailmarketing is nog steeds een effectief marketinginstrument, indien juist ingezet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-mailmarketing wordt nog steeds veel ingezet, ondanks de klappen die het moet incasseren van spammers, en de moeilijkheden die e-mailfilters daardoor geven. In de Verenigde Staten gebruikte 71 procent van alle internetadverteerders e-mailmarketing in 2004, aldus de heer Hallerman, onderzoeker bij Emarketer: ‘Dat is nog altijd slechts zes procentpunten lager dan het aantal respondenten dat gebruik maakt van betaalde zoekresultaten – momenteel het meest favoriete interactieve marketinginstrument - en 12 procent van de adverteerders is van plan om nieuwe e-mailcampagnes te starten in 2005.’

related partner content for mobile comes here

E-mail is niet alleen populair bij marketeers, uit onderzoek van Quris blijkt dat 45 procent van de ondernemingen in de VS het instrument ook goed kan gebruiken om in contact te blijven met hun klant. Hallerman: ‘E-mailmarketing is effectief, het werkt nog steeds. Bovendien wordt de doelgroep steeds beter bereikt. Volgens onderzoek van DoubleClick bijvoorbeeld komt tegenwoordig 90,6 procent van alle e-mail gewoon aan op de plaats van bestemming, ondanks lastige filters. Twee jaar geleden was dat nog 86,4 procent.

Het succes van e-mail is te danken aan twee waarden: ten eerste het gemak waarmee je directe respons creëert, ten tweede de mogelijkheid om te werken aan een band met je klant. Klantretentie is de belangrijkste drijfveer voor e-mailmarketeers, 63 procent geeft dit op als belangrijkste doelstelling, daarnaast speelt acquisitie een belangrijke rol. Maar liefst 62 procent geeft dit op als belangrijkste doelstelling.

De groei van het e-mailvolume ligt volgens Hallerman in de VS dit jaar op 14,3 procent. ‘De komende jaren zal dit afzwakken, maar e-mail zal nooit verdwijnen. Een groot volume, vooral van commerciële e-mail, kan een probleem opleveren, namelijk dat de consument door het grote aanbod z’n mail niet meer leest, zelfs geen permission based e-mail. Dat betekent dat je nog beter je doelgroep moet vaststellen en nog betere content moet leveren. De vraag die je volgens hem als e-mailmarketeer dus moet stellen, is niet ‘werkt e-mailmarketing als kanaal nog’, maar ‘werkt mijn e-mailmarketingprogramma nog?’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in