Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse Uberall koopt Amsterdamse locatiespecialist Navads

Consolidatie in de snelgroeiende wereld van locatiemarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Van links naar rechts:  Tjerk van der Lande, Florian Hübner, Lex ten Veen, David Federhen, Johan Van Vulpen
© Navads
Miniatuurvoorbeeld
Van links naar rechts:  Tjerk van der Lande, Florian Hübner, Lex ten Veen, David Federhen, Johan Van Vulpen
© Navads

Uberall biedt oplossingen voor het vindbaar maken van bedrijven. Het bedrijf voorziet in software waarmee bedrijven met meer locaties centrale grip houden op hun digitale aanwezigheid en online reputatie. Navads helpt bedrijven om optimaal zichtbaar te blijven in mainstream kaart- en navigatiesystemen. De informatie van het in 2006 opgerichte Navads wordt gebruikt door ruim achthonderd merken, waaronder Shell, BP en McDonald’s.

related partner content for mobile comes here


Zelfrijdende auto's

Met deze overname groeit Uberall uit tot een van ‘s werelds grootste platforms voor locatiemarketing. Het biedt bedient een groot aantal Fortune 500-ondernemingen en vier van de vijf wereldwijde tankstationketens. Florian Huebner, de mede-CEO van Uberall, verwacht met Navads  de wereldwijde aanwezigheid te versterken. Daarnaast zegt Huebner veel waarde toe te kennen aan Navads’ navigatie-activiteiten op het gebied van zelfrijdende auto’s, augmented reality en spraakgestuurd zoeken. Uberall  wil deze verder uitbouwen en bij de eigen klanten introduceren.

Het belang van locatiemarketing groeit sterk. Volgens Google is het aantal ‘bij mij in de buurt’-zoekopdrachten naar merken en producten sinds 2016 verdrievoudigd. Welk bedrag met de overname van Navads is gemoeid, wordt niet bekend gemaakt. Wel heeft Uberall zich verzekerd van een extra kapitaalinjectie van 25 miljoen dollar. In combinatie met een eendere financieringsronde komt het hiermee uit op 50 miljoen dollar. Alle bestaande investeerders, HPE Growth Capital, Project A en United, Internet namen deel aan de aanvullende financieringsronde.

 

Markt van 150 miljard dollar

'Het doet ons een genoegen om het team van Uberall verder te ondersteunen op hun pad naar marktleiderschap, onder meer met de huidige financiering van de overname van Navads', zegt Manfred Krikke, partner bij HPE Growth Capital. 'De zakelijke bestedingen aan locatiemarketing nemen een vlucht nu trends rond het consumentengedrag zich in de richting van lokaal zoeken bewegen. Uberall is wereldwijd gezien het best gepositioneerde platform om merken te helpen om optimaal rendement te putten uit hun investeringen in interactie met lokale klanten.'

‘De markt van lokale marketing-diensten ligt in de orde van grootte van 150 miljard dollar, en wij zijn wereldwijd een van de grootste spelers in het software-segment van deze markt. Wij zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet’ , aldus Huebner.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in