Overslaan en naar de inhoud gaan

Management buy out bij online marketingbureau SDIM

Oprichter Jan Dirkzwager doet aandelen over aan het zittende management.
Miniatuurvoorbeeld
© SDIN
Miniatuurvoorbeeld
© SDIN

Met een jaaromzet van 2.5 miljoen euro is het in Haarlem gevestigde S&D Interactive Media (SDIM) een van de grotere, zelfstandige online marketing spelers in Nederland. Door de mbo komen de aandelen in handen van het zittende management, bestaande uit Pieter Borst en Tijmen van Duijvenvoorde. Beiden zijn ruim zes jaar werkzaam bij het bureau. Oprichter Jan Dirkzwager (foto) blijft actief in de organisatie. Welk bedrag met de aandelenoverdracht is gemoeid is niet bekend.
 

related partner content for mobile comes here

Bewuste keuze

De verkoop van de aandelen aan het management is een bewuste keuze voor voortzetting van SDIM als zelfstandig bureau, zegt Dirkzwager. ‘Ik gun het alle medewerkers en onze klanten dat ze zelfstandig en vanuit dezelfde normen en waarden kunnen blijven opereren. Dat is vaak moeilijk te borgen is als een bureau opgaat in een grotere groep.’

Borst merkt op blij te zijn dat ervoor is gekozen om het bedrijf niet in de verkoop te zetten. ‘ Vanzelfsprekend zullen we de huidige strategie voortzetten om zo de kwaliteit en continuïteit van het bedrijf voor onze 35 collega’s te waarborgen.’

Het in 2006 opgerichte SDIM beheert een mediabudget van 130 miljoen euro voor klanten als Mollie, NRC, Linda, Wereld Natuur Fonds en Jopenbier. In 2014 werden de Search Engine Optimalisatie (SEO)-diensten van realtime marketing bureau Ematters overgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in