Overslaan en naar de inhoud gaan

'De QR-code is dood'

Nu is er een Tumblr met foto's van mensen die QR-codes scannen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het begin zag ik er nog de gezichten van KISS in. Het enige dat ik miste was de rode tong van Gene Simmons. Daarna zag ik het alleen nog maar op zakken chips om er opblaasbare gadgets mee te winnen. De QR-code is een vreselijk onding. Het is niet sneller dan wanneer je een url zou intikken en er is helemaal niets interactiefs aan. Weg ermee.

related partner content for mobile comes here

Toegegeven, ik heb me ook wel eens laten verleiden om die mislukte finishvlag op een advertentie te zetten. Misschien was het op aandringen van een strateeg. Misschien werd het me ingegeven door een opdrachtgever die iets had gezien op een carrièrebeurs. Misschien was het mijn eigen drang naar innovatie. Hoe dan ook, ik wil me bij dezen verontschuldigen aan alle weerloze consumenten die vertwijfeld naar dat monochrome mozaïek stonden te staren. Sorry mam.

Voor mij is de QR-code al lang geleden een stille dood gestorven. Simpelweg omdat smartphonefabrikanten de camerasoftware nooit standaard hebben voorzien van QR-herkenning. Het in memoriam vind je op deze Tumblr: 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in