Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagan Cohen creatief directeur bij Social Inc.

Het bureau versterkt daarmee de creatieve capaciteit,
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Social Inc., het ‘social media en brand publishing bureau’, heeft een centrale rol voor de creatie van (video)content. Met ingang van deze maand is Dagan Cohen creatief directeur van het bureau en daarmee verantwoordelijk voor het verder vormgeven en uitbouwen van de creatieve diensten en het creatieve team.

related partner content for mobile comes here

Cohen is de laatste jaren vooral bekend geworden als creatief ondernemer: oprichter/directeur van , mede-initiatiefnemer van do-good blog Whocares.me en mede-intiatiefnemer en leider van de Refugee Challenge, een samenwerking van What Design Can Do, UNHCR en IKEA Foundation. Daarvoor werkte hij zeventien jaar lang als (digital) creative director voor onder meer Saatchi & Saatchi, Lowe & Draft en Draftfcb.

Co-creatie
Dagan Cohen: 'Social Inc. zit in de voorhoede van ontwikkelingen in de markt, waarin alle content social wordt. Het unieke vind ik de vergaande samenwerking met opdrachtgevers: ongeveer de helft van het bureau werkt bij klanten op locatie. Dat sluit goed aan op mijn ervaring met co-creatie van de afgelopen jaren. Het bureau is hard aan het groeien en tegelijkertijd zichzelf opnieuw aan het uitvinden. In de paar maanden dat ik er in 2016 freelance heb gewerkt, heb ik meer geleerd over social trends en tools dan de vijf jaar ervoor.' 

Sonja Loth, directeur/oprichter van Social Inc.: 'Acht jaar social media betekent dat je jezelf steeds moet blijven uitdagen. In 2016 zijn we wederom 60 procent gegroeid en in 2017 verwachten wij een vergelijkbaar resultaat, mede dankzij onze focus op brand publishing, content en video, met opdrachtgevers als Ziggo, ABN Amro, Albert Heijn en BSH (Bosch/Siemens). Ik ken Dagan uit zijn bureauverleden en heb hem vorig jaar benaderd om mee te werken op een aantal projecten. Deze samenwerking beviel zo goed dat wij Dagan hebben gevraagd om als creatief directeur bij ons aan de slag te gaan.”

Cohen combineert zijn directiewerkzaamheden met de nieuwe What Design Can Do Challenge.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in