Consumentenbond met eigen code snoepreclame


Omdat de branche naar de mening van de Consumentenbond te lang wacht met het opstellen van een gedragscode, heeft de bond dat nu gedaan. Het voorstel is neergelegd bij de koepel van levensmiddelenfabrikanten FNLI en de bond verwacht voor 15 juni een reactie.
'Op 22 juni komt de nota Overgewicht in de Kamer aan de orde, we willen niet dat het daaroverheen getild wordt. Nu is het moment om knopen door te hakken', aldus een woordvoerder van de bond. De Consumentenbond wil onder meer dat er tussen zes uur 's ochtends en negen uur 's avonds geen reclame voor 'ongezonde' producten als ijs, chips en fris op de buis of op de radio wordt uitgezonden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok mogen geen kinderhelden gebruikt worden in die reclames en kunnen spaaracties niet meer door de beugel, meent de Consumentenbond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid