Consumentenautoriteit pakt telemarketing aan
De organisatie, ook bekend van website ConsuWijzer, zegt dat veel mensen last hebben van misleidende en agressieve telefonische verkoop en dat verkoopdemonstraties voor onder andere vakantieclubs tot hoge schadebedragen leiden.
'De nieuwe wet die oneerlijke handelspraktijken moet tegengaan, geeft ons mogelijkheden om hiertegen op te treden', zegt directeur Marije Hulshof tegen het ANP. Ook gaat de organisatie kijken naar sms-diensten en garantie. Ook daarover krijgt de CA nog steeds veel klachten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe Consumentenautoriteit liet vorig jaar een onderzoek naar oneerlijke handelspraktijken uitvoeren. Daaruit blijkt dat misleidende en agressieve telefonische verkoop hoog scoorde. Het aantal slachtoffers daarvan noemt de CA hoog (810.000 slachtoffers in 2008) en ook het gemiddelde schadebedrag per consument is 'relatief hoog' met 98 miljoen euro per jaar.
De Consumentenautoriteit kondigt aan onder meer bedrijven aan te pakken, die verkoopdemonstraties organiseren waarbij door intimidatie de vrijheid van handelen van de consument wordt beperkt en misleidende informatie wordt verstrekt over het aangeboden product. Het gaat daarbij om verkoopdemonstraties als onderdeel van busreisjes, maar ook om vakantieclubs.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid