Consumentenautoriteit legt boete op aan PostGarant


Het bedrijf dat voorheen Fitanova heette, krijgt boetes opgelegd met een totaal van 130.000 euro. Daarnaast moet het bedrijf de informatie voor consumenten op zijn website verbeteren op last van een dwangsom. Ook moet PostGarant in de toekomst afzien van het ongevraagd toezenden van producten.
PostGarant, handelend onder namen als TopForm, Slim+, SuperWhite, StarBright, Pet's Energy en Lively Spirit, is een postorderbedrijf dat onder andere afslankmiddelen en tandverzorgingsproducten aanbiedt. De producten kunnen worden besteld via websites en worden ook aangeboden via telemarketing.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPostGarant nodigde via internet consumenten uit tot het invullen van een formulier waarmee men een proefpakket of welkomstpakket bestelde. Daarna bleek, dat de consument daarmee een abonnement had afgesloten voor vervolgzendingen met de bijbehorende kosten. De kosten werden via automatische incasso geïnd. Bovendien werd de consument niet op de hoogte gebracht van het feit dat er een bedenktijd voor internetaankopen van zeven werkdagen bestaat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid