Overslaan en naar de inhoud gaan

Google heeft meeste tevreden bezoekers

Websites met een tevreden bezoekersgroep bieden allemaal inhoud die in hoge mate relevant is voor de bezoeker. Zo blijkt uit een meting van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online onderzoeksbureau Multiscope onderzocht ruim 13.000 consumenten in een doorlopende meting.

related partner content for mobile comes here

Websites met relevante content zorgen voor de meest tevreden bezoekers, zo blijkt. Websites slagen er daarnaast steeds beter in om hun bezoekers tevreden te stemmen. De tevredenheidsindex van de 1.000 grootste websites steeg het afgelopen anderhalf jaar van een 6,9 naar een 7,1.

Relevantie voor bezoekers blijkt voornamelijk te zitten in:

  • Helder overzicht: o.a. Google, Wikipedia en Marktplaats.
  • Rijke content: o.a. Autoweek, Iens, Funda en Tweakers.
  • Functionele applicatie: o.a. 9292ov, Buienradar, Rabobank en Routenet.
  • Emotionele beleving: o.a. Efteling, Ikea en Hallmark.

De top 20 beste websites, gesorteerd naar tevredenheid van de bezoeker, is als volgt:

Google scoort de hoogste tevredenheid. In de meting zijn zowel Google Search, Google Mail als Google Maps meegenomen. Al deze diensten blijken bovendien nagenoeg hetzelfde rapportcijfer te scoren, aldus Multiscope.

Voor websites die een gelijk rapportcijfer scoorden, is de geholpen naamsbekendheid als extra sorteringcriterium toegepast om de uiteindelijke volgorde te bepalen in de ranglijst.

Partijen in de top 20 excelleren volgens Multiscope veelal in het op een toegankelijke manier ontsluiten van grote hoeveelheden content of informatie uit databases. Zij voegen daarmee waarde toe, door structuur in de chaos van het internet te brengen en daarmee het digitale leven van hun bezoekers gemakkelijker te maken.

De websites zijn door gemiddeld 300 consumenten beoordeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in