Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument is er klaar voor om selfie te gebruiken voor nieuwe doeleinden

Veel genoemde toepassingen zijn bankieren, winkelen en gezondheidszorg.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onderzoek wijst uit dat de consument klaar is om de &;selfie&; te gebruiken voor bankieren, winkelen, de gezondheidszorg en meer

related partner content for mobile comes here

Consumenten staan open voor &;een groot aantal potentiële toepassingen&; van de selfie.
De top 10 toepassingen bevat o.a.: bankieren, winkelen, gezondheidszorg en daten.
De consument voelt zich veiliger als banken de selfie zouden gebruiken als wachtwoord en wil liever via een selfie of videogesprek een arts raadplegen.

Virtuele, persoonlijke assistent
Volgens een rapport van Sony Mobile, ontwikkeld in samenwerking met futuroloog Dr. Ian Pearson van Futurizon, zouden smartphonecamera&;s een aantal industrieën volledig kunnen veranderen door de overgang van de selfie van een trendy bezigheid tot een technologische functie. Volgens het rapport en bijbehorend onderzoek, staan 6.500 Europese consumenten open voor &;een groot aantal potentiële toepassingen&; van selfies.

Dr. Pearson en Sony Mobile hebben enkele sectoren verkend die mogelijk smartphonefotografie en selfies als technologische functie zouden kunnen inzetten in de toekomst. De potentiële toepassingen zijn heel breed, van &;selfie-coasters&; waarin waaghalzen hun ervaring kunnen vastleggen in de nieuwste achtbanen tot shoppers die een selfie gebruiken als &;virtuele, persoonlijke assistent&; om outfits met één druk op de knop te proberen.

“Sony Mobile heeft de visie om smartphones te ontwerpen die het leven van de consument gemakkelijker maken. Tegelijk houden we nauwlettend in de gaten hoe de toekomst zich vormt, om leidend te blijven op het gebied van innovatie en verandering. Onlangs hebben we geavanceerde technologie in de camera aan de voorzijde van onze Xperia™ XZ geïntegreerd voor kwalitatief superieure foto&;s. Daardoor is het mooi om erachter te komen dat de consument er klaar voor is om de selfie te gaan gebruiken voor nieuwe doeleinden in ons dagelijks leven.” aldus Gelise Bouma, Marketing Manager Sony Mobile Benelux.

Top 10
De top 10 manieren om de selfie in de toekomst te gebruiken volgens het onderzoek:

  • Daten: selfies worden gebruikt om erachter te komen of iemand je aantrekkelijk vindt door bijvoorbeeld de verwijding van de pupil of de lichaamstaal te analyseren.
  • Medisch: meer dan een kwart van de mensen zou liever de dokter raadplegen via een selfie of een videogesprek.
  • Bankieren: bijna de helft van de mensen van 25-34 jaar oud zouden het veel veiliger vinden als ze toegang hadden tot hun bank via een &;selfie wachtwoord&;.
  • Ontspanning: stel je de ‘Selfiecoaster’ voor – een achtbaan waarin je veilig selfies kunt nemen.
  • In de sportschool: selfies die samenwerken met Artificial Intelligence om het lichaam te volgen, bijv. een hartslagmeter, nauwkeurigheidsmeter en voorbeelden hoe je jouw techniek kunt verbeteren en om te zien hoe nauwkeurig je een beweging uitvoert
  • Maatkleding: het maken van een 3D lichaamsbeeld voor maatkleding.
  • In retail: je smartphone gebruiken om andere outfits uit te proberen die bij je lichaamsvorm passen, met één druk op de knop.
  • Sociale zaken: betalen voor een bioscoopkaartje of een toeristische attractie door middel van een selfie.
  • Robots: je smartphone gebruiken om drones of robots te bedienen die vanaf een andere of extreme locatie een selfie nemen.
  • Thuis: selfies gebruiken om je huis en auto te beveiligen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in