Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiewetenschap & Mediastudies UvA stijgt naar 2e plek wereldwijd op prestigieuze ranglijst

Studie maakt een sprong in QS Ranking
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Communicatiewetenschap & Mediastudies van de Universiteit van Amsterdam heeft een een sprong gemaakt naar een 2e plek in de QS World University Rankings by subject, een jaarlijkse ranglijst van universiteiten vooral gebaseerd op de kwaliteit wetenschappelijk onderzoek. Vorig jaar stond communicatie en mediatudies op de 6de plek. 

related partner content for mobile comes here

Internationale zichtbaarheid 

Edith Smit, directeur van de Graduate School of Communication en hoogleraar Persuasive Communication, vindt dat de nummer 2-positie de internationale zichtbaarheid van d studie binnen het vakgebied weerspiegelt.

Smit: 'Dat komt door onze sterke internationale oriëntatie, bijvoorbeeld in de benadering van communicatievraagstukken. De status die Communicatiewetenschap aan de UvA al had in Europa, is er met deze ranking nu ook wereldwijd.’

Vernieuwend werk

Richard Rogers, hoogleraar Nieuwe media en digitale cultuur en tot voor kort afdelingsvoorzitter Mediastudies, prijst op de uvA-site het vernieuwend werk van de afdeling.

Rogers: 'Binnen het veld krijgen we internationaal altijd al veel erkenning voor de mediatheorieën en methoden die we ontwikkelen. Het is geweldig om dit ook bevestigd te zien in een grote, internationale ranking als die van QS.'

Foto ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in