Overslaan en naar de inhoud gaan

Kassa neemt 'wraak' op woordvoerder DHL en stuurt hem 9 keer de verkeerde kant op

Ewout Blaauw krijgt het heen en weer, maar laat zich niet van kaart brengen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zo’n typisch Kassa-onderwerp: Een mevrouw verkoopt laarsjes, verstuurt die via DHL naar een kluis waar de koper ze kan ophalen, maar maakt een tikfout in het emailadres van de ontvanger.

related partner content for mobile comes here

De koper kan niet bij haar pakketje, waarna het gaat zwerven en een keer of 9 tussen een distributiecentrum in Utrecht en het kluisje heen en weer gaat.

Practical joke

De Belbus van Kassa ging op onderzoek uit en zocht ‘het hogerop’, ofwel: het nodigde woordvoerder Ewout Blaauw uit om aan de oever van het IJ een reactie te geven.

Blaauw werd zonder het te weten onderdeel van practical joke. De cameraman van het consumentenprogramma stuurde de woordvoerder 9 keer een andere kant op voor het juiste shot, toevallig precies het aantal keren dat het pakketje heen en weer was gegaan.  

Blaauw kon het heen en weer krijgen.

(Fragment begint op 03:32. Reactie van Blaauw onder video)

Ewout Blaauw: ‘Na de derde keer dacht ik bij mijzelf: shit, hier is iets aan de hand. Dat een cameraman naar een goede positie zoekt is normaal, maar als hij die na drie keer nog niet heeft gevonden, is er iets anders gaande. Dan heb je ofwel te maken met een eikel, maar daar ga ik maar niet vanuit bij de publieke omroep, of je bent onderdeel van een opzetje.’

Creativiteit gunnen

Erg vond Blaauw het niet, want ’je moet de programmamakers ook hun creativiteit gunnen’. ‘Bovendien gaf  het mij de gelegenheid goed na te denken over een antwoord’.

Dat had hij voorhanden toen hij door de presentator werd geconfronteerd met de klacht over het 9 keer pendelende pakketje: ‘Ik kan me voorstellen dat een pakketje moeten verliezen heel wat erger is dan een paar keer heen en weer moeten lopen hier in het Havengebied.’

Een echt vak

Met een bos bloemen en het bewuste pakketje bij de hand kwam het allemaal goed, terwijl Blaauw in de hele actie een bevestiging zag: ‘Het bewijst eens te meer dat wat wij doen toch echt een vak is’. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in