CBS outdoor zet Dutch Rose Media voor Augmented Reality in


Hiervoor is CBS Outdoor een samenwerking aangegaan met Dutch Rose Media, die ruime ervaring heeft met het ontwikkelen van Augmented Reality concepten, de creatie en hosting ervan. Adverteerders die in deze weken een campagne hebben geboekt, krijgen vrijblijvend de kans om kennis te maken met deze nieuwe toepassing, waarbij een reclame-uiting tot leven komt in de virtuele wereld op de smartphone of tablet en zorgt voor een optimale merkbeleving. Ruim driekwart van de campagnes bij CBS Outdoor zijn deze week verrijkt met Aurasma.
[PERSBERICHT]
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDutch Rose Media benadrukt dat het de link tussen offline en online presence gaat zijn die het verschil maakt. In hoeverre is de creativiteit van de marketeers te prikkelen om de papieren uiting te integreren in hun interactieve online marketing campagne. Met Aurasma is het mogelijk om letterlijk het papier tot leven te laten komen, zoals in de voorbeelden op deze pagina.
“De mogelijkheden van Augmented Reality en buitenreclame zijn eindeloos en is het begin van ‘the internet of things’, waarbij internet los komt van de computer en onderdeel wordt van de wereld om ons heen. Je kan video’s en plaatjes toevoegen aan je poster, je kan gebruik maken van de locatie waar mensen staan en je kan zelfs gebruik maken van de actualiteit.” aldus Natasja Paulssen, Creative Director van Dutch Rose Media.
“Wat je in feite doet met Augmented Reality op buitenreclame, is dat je adverteerders de mogelijkheid biedt om hun campagne te verdiepen met extra interactieve content, die voor hun doelgroep zeer eenvoudig te benaderen is met de app Aurasma (Lite). Neem bijvoorbeeld het treinstation. De gemiddelde wachttijd is hier 7 minuten. Omdat mensen toch al vaak met hun smartphone staan te spelen tijdens het wachten, is het slechts een kleine stap om de poster te scannen met de app en deze tot leven te zien komen.” aldus Guy Grimmelt, Marketing Director van CBS Outdoor. “Deze week bijvoorbeeld, waarin politieke partijen de laatste campagneweek voor de verkiezingen van de Tweede Kamer ingaan, kunnen partijen de kiezer meer uitleg geven over hun politieke boodschap.”
CBS Outdoor heeft veel positieve reacties van klanten ontvangen en verwacht dat deze nieuwe technologie in de toekomst groots gaat uitpakken. Vooral omdat CBS Outdoor exclusieve contracten heeft met ‘wachttijd’ locaties als de NS en Schiphol; ideale locaties om maximaal gebruik te maken van deze technologie. De komende vier weken zijn vooral bedoeld om adverteerders kennis te laten maken met de techniek. Uiteraard is er veel meer mogelijk met Augmented Reality dan we nu laten zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid