(Campagne) Week van de kropsla


Het GroentenFruit Bureau start een promotiecampagne voor het kropje sla: volgende week is het de ‘Week van de kropsla’.
De kropsla (met zijn familieleden Lollo Biondo, Lollo Rosso, Salanova (zogenaamde multi-leaf botersla in groen en rood), rode en groene eikenbladsla) wordt tot en met 6 november in het zonnetje gezet in supermarkten, groentespeciaalzaken en de media onder het motto ‘Ik sla dóór met Kropsla’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet GroentenFruit Bureau wil de aandacht op kropsla vestigen als gezond alternatief voor de zakken voorgesneden sla. Want kropsla is eerlijk, gezond, smaakvol en kakelvers, aldus het bureau. En een belangrijk Hollands (export)product.
Het bureau deed onderzoek naar de teelt en consumptie van kropsla. In Nederland werken 70 slatelers (40 onder glas en 30 in de open lucht), die jaarlijks 12 miljoen kroppen sla telen. Drie op de tien gezinnen kopen 1 keer per week kropsla. Tien procent doet dat vaker dan 1 keer. Jongeren kiezen liever voor voorgesneden sla, ouderen boven de 55 jaar verkiezen kropsla. IJsbergsla en gemengde sla zijn het meest populair bij gezinnen.
Voor de detailhandel is speciaal promotiemateriaal gemaakt: een grote poster, een topkaart die bij de kropsla gestoken kan worden, t-shirts en verschillende buttons. Daarnaast geeft het GroentenFruit Bureau recepten ter inspiratie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid