Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Week van de kropsla

Het GroentenFruit Bureau start een promotiecampagne voor het kropje sla: volgende week is het de ‘Week van de kropsla’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het GroentenFruit Bureau start een voor het kropje sla: volgende week is het de ‘Week van de kropsla’.

related partner content for mobile comes here

De kropsla (met zijn familieleden Lollo Biondo, Lollo Rosso, Salanova (zogenaamde multi-leaf botersla in groen en rood), rode en groene eikenbladsla) wordt tot en met 6 november in het zonnetje gezet in supermarkten, groentespeciaalzaken en de media onder het motto ‘Ik sla dóór met Kropsla’.

Het GroentenFruit Bureau wil de aandacht op kropsla vestigen als gezond alternatief voor de zakken voorgesneden sla. Want kropsla is eerlijk, gezond, smaakvol en kakelvers, aldus het bureau. En een belangrijk Hollands (export)product.

Het bureau deed onderzoek naar de teelt en consumptie van kropsla. In Nederland werken 70 slatelers (40 onder glas en 30 in de open lucht), die jaarlijks 12 miljoen kroppen sla telen. Drie op de tien gezinnen kopen 1 keer per week kropsla. Tien procent doet dat vaker dan 1 keer. Jongeren kiezen liever voor voorgesneden sla, ouderen boven de 55 jaar verkiezen kropsla. IJsbergsla en gemengde sla zijn het meest populair bij gezinnen.

Voor de detailhandel is speciaal promotiemateriaal gemaakt: een grote poster, een topkaart die bij de kropsla gestoken kan worden, t-shirts en verschillende buttons. Daarnaast geeft het GroentenFruit Bureau recepten ter inspiratie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in